0

Din kurv er tom

Levering og fragtpriser

Bestil inden kl. 12:00 og vi sender din ordre samme dag på hverdage. Ordren lagt efter kl. 12:00 sendes efterfølgende hverdag.
Vi sender almindelige pakker med GLS, Bring og DAO. For at gøre det så fleksibelt for dig som muligt, kan du vælge mellem flere forskellige forsendelsesmetoder:

GLS
Levering til GLS pakkeshop kr. 39,- (Fri fragt ved køb over kr. 499,-)
Leveringtil erhvervsadresse kr. 49,-
Levering til privatadresse kr. 59,-
GLS leverer til pakkeshops alle hverdage samt lørdag (til de pakkeshops der holder åbent lørdag).
GLS leverer til privatadresser og erhvervsadresser alle hverdage.

Bring
Levering til Bring udleveringssted kr. 39,- 
Levering til Bring udleveringssted ordre over 499kr - kr. 10,- 
Levering til Nærboks kr. 39 (kræver smartphone) ordre over 499kr - kr. 10,- 
Bring leverer til udleveringssteder og Nærboks alle hverdage.
DAO
Levering til DAO pakkeshop kr. 30,- 
Levering til hjemmeadresse kr. 40,-(kun små pakker og op til 3 kg)

Danske Fragtmænd
Levering med Danske Fragtmænd kr. 350,- 
Hent selv
Afhent din ordre på vores lager i Hornbæk kr. 0,- 

Sporing
Når din pakke er afsendt fra Lirum Larum Leg vil du modtage en mail med link til din pakkes sporingsnummer, så du kan følge din pakke. 

Levering til GLS pakkeshops og Bring udleveringssteder
Har du valgt levering til pakkeshop/udleveringssted, vil pakken blive leveret direkte dertil og du skal medbringe gyldig legitimation for at afhente din pakke. Du bliver adviseret via SMS/e-mail, når pakken er klar til afhentning. OBS! Er der ikke plads til flere pakker i den valgte pakkeshop/udleveringssted, vil pakken blive leveret til nærmeste ledige pakkeshop/udleveringssted. Dette er gælder særligt ved Black Friday og i julen.

Levering til Nærboks
Har du valgt levering til en Nærboks lægges pakken i et rum i Nærboks-automaten. Du bliver adviseret via SMS/e-mail når pakken er ankommet.

Første gang du skal hente en pakke i Nærboks, modtager du en SMS med et link til Nærboks app'en, som du skal downloade. Når du har app'en installeret skal du oprette dig ved hjælp af den tilsendte valideringskode. Derefter guider appens navigation dig hen til den Nærboks, hvor din pakke venter på dig. Når du står foran boksen, forbinder du dig via Bluetooth gennem appen og med et enkelt klik åbner lågen til din pakke sig. Du skal sørge for at Bluetooth er aktiveret på din smartphone. OBS!! I nogle tilfælde er Nærboksen fyldt eller defekt. Så vil din pakke blive lagt til afhentning på nærmeste ledige Bring udleveringssted. NB! For at bruge Nærboks skal du have en smartphone. Du kan læse mere om hvordan du bruger Nærboks her

Levering til DAO Pakkeshop
Har du valgt levering til DAO pakkeshop, vil pakken blive leveret direkte dertil og du vil modtage en SMS og en mail fra DAO med en hentekode, når pakken er klar til afhentning. 

Privatpakker og pakker til erhvervsadresser:
Levering af privat- og erhvervspakker med GLS og Bring på hverdage ml. kl. 8:00 -16:00. Du vil modtage sms/mail med besked om i hvilket tidsrum pakken forventes leveret. Såfremt ingen er tilstede til at modtage pakken, kan du via mailen fra GLS/Bring omdirigere/give tilladelse til at stille pakken. Du kan ikke skrive det i kommentarfeltet, når du lægger din ordre. Ellers leveres pakken i stedet til en pakkeshop/udleveringssted, hvor pakken kan afhentes indenfor 10 hverdage. 

OBS! lav en midlertidig fuldmagt til GLS hjemmeleveringer her

DAO Hjemmelevering (daoHOME)
Pakken leveres til din adresse alle dage også weekender. DAO vil helst aflevere pakken i din postkasse. Hvis pakken er for stor til postkassen, lægges den i en plastpose ved døren eller andet sikkert sted på adressen. Hvis det vurderes for usikkert, så tager DAO pakken med til nærmeste DAO pakkeshop. Når pakken er leveret får du en mail/SMS i løbet af kort tid.Vær opmærksom på at DAO i de fleste tilfælde leverer mellem kl. 01:00 til 09:00 om morgenen hvorfor omdelerne ikke må benytte ringklokke eller dørtelefon. Vælger du daoHOME accepterer du samtidig at DAO leverer pakken uden kvittering.
Pakker over ca 50 cm samt pakker der vejer over 3 kg. bliver sendt til en pakkeshop, uanset om du har valgt anden leveringsform.

Afhentning på vores lager i Hornbæk
Afhent dine varer på vores lager i Hornbæk. Så sparer du fragten. Bestilling og betaling SKAL foretages via hjemmesiden på normal vis. Du får en mail fra os, når din ordre er klar til afhentning. Vi pakker ordrer man-fredag. 

Hvis din pakke kan ligge i vores udendørs pakkeskab, vil du modtage en mail med en pinkode og stregkode, så du kan hente din pakke når det passer dig døgnet rundt.

Pakker der ikke kan ligge i vores pakkeskab, kan afhentes på følgende tidspunkter

Man-torsdag kl. 9-15.30
Fredag kl. 9-15
Weekender og helligdage lukket

Adressen er Engholmvej 16, 3100 Hornbæk.

Danske fragtmænd
Møbler og andre tunge varer leveres med Danske Fragtmænd inden for Danmarks grænser. Vi kontakter dig for at aftale nærmere mht. leveringsdagen. Leveringen sker mellem kl. 8:00 og kl. 16:00 på hverdage. Din ordre bliver leveret til kantsten eller gadeplan, og vil ikke blive båret ind på din leveringsadresse. Dette gælder også ved aftale om "må stilles". Du står selv for bortskaffelse af paller, og anden emballage i forbindelse med levering. 

Forgæves levering
Hvis du ikke er hjemme på den aftalte leveringsdag tager Danske Fragtmænd forsendelsen med retur til deres centrallager, og du må påregne fragtgebyr for ny levering.

Forsendelser til udlandet

Vi sender gerne din pakke til udlandet. Fragtprisen er forskellig fra land til land og vil fremgå på hjemmesiden, efter du har lagt varer i din kurv, går mod betaling og er ved ”leveringsmetode”. 

Vores tilbud om fri fragt gælder IKKE på ordrer der sendes til udlandet. Vi sender ikke møbler o.a der skal leveres med fragtmand til udlandet.

Alle forsendelser til udlandet bliver sendt med GLS og udleveres af de respektive samarbejdspartnere i de forskellige lande. Pakker til Grønland og Færøerne sendes med skib, medmindre andet aftales. 

Moms
Er du bosiddende udenfor EU, fratrækker vores shopsystem ikke dansk moms automatisk. Beløbet vil blive tilbageført manuelt til det kort du har anvendt ved købet. Det vil ske senest et par hverdage efter afsendelsen af din pakke. Hvis der i valgte modtagerland, opkræves ekstra told, moms og evt lokale skatter, skal du stå for afregning af dette. Lirum Larum Leg har intet med det at gøre. 

Har du spørgsmål til ovenstående, er du velkommen til at kontakte os på kundeservice@lirumlarumleg.dk - så vil vi hjælpe dig. 

Uafhentede pakker

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Ved returnering tillægges et gebyr for returfragt som p.t. er kr. 39,- for pakkeshop/erhvervspakke og kr. 49,- for levering til privat. Returfragten debiteres uanset pakkens størrelse eller antal varer. Det resterende beløb på ordren bliver sat tilbage på kortet der blev anvendt ved købet. Er en pakke, uden at det skyldes Lirum Larum Legs egne forhold, kommet retur, f.eks. fordi du ikke har afhentet pakken i pakkeshoppen, og ønsker du fortsat varen leveret, er Lirum Larum Leg berettiget til at opkræve dig udgiften til genfremsendelse.

Leveringstid
Hos Lirum Larum Leg bestræber vi os på en hurtig levering og afsender  lagervarer indenfor 1-3 hverdage. Alle ordrer bestilt inden kl. 12:00 på hverdage afsendes som regel samme dag. Ordrer bestilt efter kl. 12:00 sendes førstkommende hverdag.

Hvis du skal bruge varerne til en bestemt dato er du velkommen til at skrive det under "kommentarer", så vil vi gøre alt hvad vi kan for at få dem frem til ønskede dato.  Vi er lagerførende i alle de varer du finder på vores hjemmeside undtaget enkelte møbler, der sendes direkte fra vores leverandør hvilket kan forlænge leveringstiden. Dette fremgår af varebeskrivelsen under det valgte produkt. Det kan forekomme, at enkelte varer pga. lagerfejl er udsolgt og der vil være ekstra leveringstid. I så fald vil vi kontakte dig. 

Levering til ikke brofaste øer fx Anholt, Bornholm og Læsø: 2-3 hverdage

få inspiration