0

Din kurv er tom

FAQ

Her kan du finde svar på en række af de mest almindelige spørgsmål. Finder du ikke svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at sende en mail til kundeservice@lirumlarumleg.dk eller kontakte os på tlf. 70 26 98 90

Hvad er jeres leveringstid?
Bestillinger lagt på hverdage før kl.12:00 sendes som regel samme dag. Bestillinger lagt efter kl.12:00 på hverdage sendes næstkommende hverdag. Ordrer lagt efter kl. 12:00 på en fredag og i weekenden, sendes næstkommende hverdag.

I perioder med udsalg, må der påregnes ekstra leveringstid på pakker der sendes fra vores lager og pakker til afhentning på vores lager. 

Vi sender altid en mail med Track & Trace nr. fra det valgte fragtfirma, når din pakke er afsendt, så du kan følge den. Bestiller du varer, der skal leveres med fragtmand, kan der forekomme 1-3 dages ekstra leveringstid. 

Har i Clik & Collect?
Ja, du kan afhente din ordre selv på vores lager på Engholmvej 16, 3100 Hornbæk. Placer ordren online og vælg Click & Collect. Du modtager en e-mail, når ordren er klar til afhentning. Bliver din ordre lagt i vores udendørs pakkeboks, vil du modtage en mail med en pinkode og en stregkode, du skal bruge for at åbne boksen, så du kan hente din ordre døgnet rundt. 

Pakker der ikke ligger i vores pakkeboks, kan afhentes i flg. tidsrum:

Mandag - Torsdag kl. 9:00 - 15:30
Fredag - 9:00 - 15:00

Kan jeg få sendt en gave direkte til modtager?
Vi sender dagligt gaver direkte til modtageren og du vælger blot den ønskede leveringsadresse. Vi pakker smukt ind for blot 15 kr. pr. pakke og husk, at du kan bestille en personlig hilsen på et kort. Vi undlader at vedlægge fakturaen, når vi kan se at der er bestilt en personlig hilsen på et kort.

Pakker i gaver ind?

Vi tilbyder fin og professionel gaveindpakning med vores eksklusive gavepapir og bånd for 10 kr. pr. pakke. Møbler og enkelte andre varer pakkes ikke ind pga. størrelse og vægt. 

Hvor lang tid har jeg til at returnere?

Vi tilbyder normalt 100 dages retur/bytteret. Bestiller du en gave i god tid – er du velkommen til at skrive i bemærkningsfeltet når du bestiller, hvilken dato gaven skal gives. Så får du 100 dages retur/bytteret den pågældende dato. Du kan læse mere om hvordan man returnerer her

Hvordan bytter jeg en vare jeg selv har købt?
Vi tilbyder ikke ombytninger, så hvis du ønsker en anden vare skal du bestille denne i en separat ordre. Her kan du læse hvordan du returnerer Vi tilbyder ikke ombytninger, så hvis du ønsker en anden vare skal du bestille denne i en separat ordre. 

Hvordan bytter jeg en gave jeg har fået?
Vi tilbyder ikke ombytninger, så hvis du ønsker en anden vare, skal du bestille denne i en separat ordre. Herefter returnerer du gaven. Pengene for gaven refunderes til dig via din egen ordre. Ønsker du ikke en anden vare, kan du enten få et tilgodebevis eller pengene tilbagebetales til købers kort. Her kan du læse hvordan du returnerer

Jeg har ikke fået en ordrebekræftelse?
Ordrebekræftelsen er sendt til dig helt automatisk efter din bestilling, altså bør den være hos dig max 10 min. efter du har bestilt. Særlig hvis du har hotmail, gmail eller iCloud, så er spamfiltrene stærke og frasorterer derfor f.eks. en ordrebekræftelse. Tjek derfor dit spamfilter/bakken for uønsket mails. Hvis du finder den i spambakken så højreklik på vores e-mailadresse og tilføj os til din adresseliste, så sikrer du dig, at du også får besked om ordrens afsendelse og din kvittering for dit køb.

Hvordan får jeg rabat med Ældresagen?
Som medlem af Ældresagen, kan du få rabat når du handler hos Lirum Larum Leg. For at opnå rabatten skal du hente en rabatkode her. Derefter indtaster du rabatkoden i rabatkodefeltet, når du går til betaling.

Kan jeg gemme indkøbskurven og foretage yderligere køb senere?
Nej, varen er først reserveret når du går til kassen og betaler for den.

Jeg har lavet en ordre for et par timer siden, men har glemt en vare. Kan I tilføje denne til min ordre?
Ring til kundeservice på tlf. 70269890, så ser vi hvor lagt din ordre er nået.

Kan jeg få sendt flere ordrer sammen for at spare fragt?
Det er desværre ikke muligt at sende to ordrer sammen.

Kan jeg forudbestille eller reservere en udsolgt vare?
Vi har desværre ikke mulighed for at tilbyde forudbestilling eller reservation af en udsolgt vare.

Jeg har modtaget en defekt vare. Hvad gør jeg?
Skulle du være så uheldig, at have modtaget en defekt vare bedes du tage billeder af fejlen/skaden og evt. skadet emballage og hurtigst muligt oprette en reklamationssag her app.claimlane.com/c/lirumlarumleg-dk 

Kan jeg selv returnere varer på jeres lager?
Du er velkommen til at returnere direkte på vores lager. Hvis du vil bytte, skal du lave en onlineordre på de varer du ønsker og vælge Click & Collect. Når du har modtaget en mail, om at ordren er klar til afhentning kan du medbringe returvaren samt den udfyldte returformular.

Vi hæver beløbet for den nye ordre og tilbagefører beløbet for returvaren 1-2 dage efter modtagelsen, undtaget efter jul og/eller udsalg; her kan der gå 5-10 hverdage

Har i en fysisk butik hvor jeg kan se varerne og købe?
Vi har ikke en fysisk butik, men vi tilbyder Click & Collect, så du kan afhente din bestilling på vores lager i Hornbæk. 

Hvorfor bliver jeg bedt om at indtaste mit NemID/MitID?
Pr. 1. januar 2021 er der indført ekstra sikkerhed ved kortbetaling på nettet. Den ekstra sikkerhed er vedtaget af EU's 2. Betalingstjenestedirektiv og den danske Lov om betalinger. Formålet er at mindske misbrug med betalingskort og dermed sikre dig bedre når du handler på nettet.

Det betyder at alle køb skal godkendes med en af følgende ekstra sikkerhedsfaktorer:

Godkendelse med NemID/MitID
Vi anbefaler at du bruger NemID og nøglekort app. NemID nøgleviser kan dog også bruges. Papnøglekortet kan ikke længere anvendes til køb på nettet.

SMS og kodeord
Det vil fortsat være muligt, at godkende køb med en engangskode på sms, men det kræver at du også oplyser et kodeord, som du opretter her

Synes du, at det er forvirrende, så prøv at se her, hvor der er en rigtig god gennemgang af, hvordan du får det til at fungere.

Bestilling fra institution/ kommune
Du foretager en bestilling via hjemmesiden på normal vis. Institutionens EAN nummer påføres, når du udfylder kundeoplysninger. Du vælger herefter EAN faktura som betaling. Den mailadresse, der indtastes på ordren skal være institutionens mailadresse. I vil indenfor nogle dage modtage en elektronisk faktura.

Hvordan betaler jeg med gavekort?
Dit gavekort har en kode som indtastes i feltet "GAVEKORT" ved betalingssiden. Herefter fratrækkes automatisk det beløb som dit gavekort lyder på.

Handel fra ikke-EU land

Jeg handler fra et ikke-EU land og skal ikke betale dansk moms. Men der pålægges 25% moms på ordren, hvorfor?
Systemet pålægger altid automatisk 25% moms. Dette beløb vil blive  tilbageført efter ordren er afsendt.  Du skal selv stå for afregning af told og moms, når pakken afhentes hos GLS. Lirum Larum Leg har intet med dette at gøre.

Sikkerhed

Det er helt sikkert at handle hos Lirum Larum Leg. Betalingen med kort foregår via en sikret side, idet al kommunikation mellem vores betalingssystem og kortindehaveren foregår via en krypteret SSL forbindelse (Secure Socket Layer). 

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på kundeservice@lirumlarumleg.dk eller 70 26 98 90.
få inspiration